martes, 14 de febrero de 2012

Valentine's Day

Avui m'han preguntat una d'aquelles coses que només et poden preguntar un americà.

M'han felicitat el Sant Valentí, festivitat inventada per vendre postals i stocks horteres de coses roses i/o vermelles.

Per començar, que em felicitin un dia tan irreal, no m'ha encantat. Però el meu tarannà educador -i innocent- m'ha portat a explicar com funciona això del Dia dels Enamorats a la meva terra, a Catalunya.


"Al meu país el dia dels enamorats coincideix amb el dia del llibre. És un dia preciòs a finals d'abril en que els nois regalen roses vermelles a les noies, i les noies un llibre als nois..."

I aquí m'ha interromput per fer-me una de les preguntes més sangrants, terribles i fora de lloc de la meva vida.

Pregunta d'americà: "-Oh, interesting. XXX books, perhaps?
(Traducció: "-Oh, que interessant, regaleu llibres per adults, potser?")

I pensareu que estava de broma, que era una pregunta entremeliada. No, no ho era. Ho deia de debó, desgraciadament.

No se m'acudeix manera més potinera d'embrutar el que significa Sant Jordi i la festa nacional de Catalunya.

Es pot ser un mercenari a la feina, es poden passar per alt els defectes dels altres, fins i tot es pot tenir un blog en castellà, però s'ha de ser conseqüent a la vida:

Avui tinc un amic menys a Nova York.

1 comentario:

  1. El Valentine's day té un origen força autèntic on els enamorats s'ecrivien textos d'amor (els "valentines"). Amb els anys (segles) s'ha anat comercialitzant, però moltes parelles americanes ho viuen de manera molt especial (parlo per experiència).

    El Sant Jordi és un dels meus dies preferits per passejar per Barcelona i és encara millor si tens parella... però no es pot negar que té una vessant comercial brutal: els venedors de roses i sobretot les editorials (i escriptors mediàtics diversos) fan el seu agost.

    A les escoles catalanes s'inculca el Sant Jordi , i a les americanes escriure postals pel valentine's day. Així que a part de la parafernàlia comercial d'ambdós no-festivitats, la gent desenvolupa una gran afecció per les dues celebracions.

    Happy Valentine's Day a aquells que el puguin gaudir!

    P.S: Que em perdoni la santa pàtria catalana, però per Sant Jordi he rebut/regalat més d'un llibre de contes eròtics o similar... Porc! Cutxinu! Heretge! :P

    ResponderEliminar